SERVICE Prosjekter

Flere medlemmer i Stange Rotaryklubb jobber aktivt med Stange Lydavis. Sitter i styret, har verv som kasserer og jobber med innlesing av stoff.

KontaktpersonLeder:
Einar Haug Andersen
Adresse: Gravikvegen 36, 2337 Tangen
E-post: eihand@online.no
Tlf.: 91704715

Kasserer:
Steinar Furulund
Adresse: Kolstadjordet 4, 2335 Stange
E-post: steinar.furulund@felleskjopet.no
Tlf.: 91392645
BeskrivelseStange Lydavis er et tilbud til blinde og svaksynte. Det produseres en cd hver 14. dag som sendes brukerne. Innholdet på cd-ene er nyheter, intervju, kulturelle innslag, høytlesning fra bøker, dikt etc. 20 personer jobber på sin fritid med utgivelse av Stange Lydavis uten noen form for økonomisk vinning. Cd-ene er gratis for brukerne.
Dato oppdatert2015-04-21
Kilde: http://www.stange.kommune.no/article35148-988.html

Stange Rotaryklubb har engasjert seg sterkt som medeier i "Rasen Leirsted" . Leirstedet ligger ved Rasensjøen og er restaurert som et feriested for mennesker med nedsatt funksjonsevne. Det er overnattingskapasitet, under tak, for 50 personer. Området er på 34 mål og har 11 bygninger. Området leies også ut til enkeltpersoner og lag/foreninger.  Kontaktperson er Nils Ringnes, Stange Rotaryklubb.

Krigen i Ukraina utløste et umettelig behov for hjelp til nødlidende. Stange Rotaryklubb sammen med andre Rotaryklubber i Norge iverksatte raskt et prosjekt for å samle inn penger for anskaffelser av nødstrøms aggregater. Det ble et vellykket prosjekt som skaffet mange mennesker litt strøm i hverdagen. Distribusjon av aggregatene i Ukraina ble overlatt til Rotaryklubber i det krigsherjede landet.

Nytt prosjekt i Armenia i samarbeid med bl.a Hamar Vest Rotaryklubb. Kontakt Frode S. Hauen